قالب وردپرس درنا توس

بهترین روش ها برای کنترل دیابت نوع ۲

[ad_1]

دیابت

به علت تشکیل چربی در اطراف سلول های ماهیچه ای و کبد دچار دیابت نوع ۲ می شویم. اکثرا کسانی که دچار چاقی هستند به این نوع دیابت مبتلا می شوند. در این مقاله از دکتر سلام بهترین راه ها برای کنترل دیابت نوع ۲ را آماده کرده ایم. پیشنهاد می کنیم که حتما این مقاله را مطالعه کنید و از دست ندهید. با ما همراه شوید.

این روزها مردم بسیاری در سراسر دنیا به دیابت مبتلا می‌شوند. در حال حاضر فقط در بریتانیا، حدود ۴٫۵ میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند و هر روز ۷۰۰ نفر به جمعیت‌شان افزوده می‌شود. اما بنابر نظر محققان این بیماری را می‌توان با اتخاذ رژیم غذایی سالم و زندگی پرتحرک و انجام دادن حرکات ورزشی، به راحتی کنترل و حتی درمان کرد. دیابت نوع ۲ <Type 2 diabetes>عمدتا به دلیل تشکیل چربی در اطراف سلول‌های ماهیچه‌ای و کبد به وجود می‌آید و ۹۰ درصد افرادی که دچار اضافه وزن هستند، به این بیماری مبتلا می‌شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد رژیم غذایی گیاهی می‌تواند وزن و در نتیجه دیابت را کنترل کند. چربی‌های اشباع شده، به سلول‌های ماهیچه‌ها صدمه زده و بدن را پر از ترکیبات سمی می‌کنند. اما چربی‌های غیراشباع که معمولا در آجیل، زیتون و آووکادو و دیگر سبزیجات وجود دارند، بدن را در برابر مضرات چربی های اشباع محفوظ می‌دارند.

مصرف سبزیجات متنوع در کنار دو نوع میوه، برای کنترل دیابت، به‌ویژه دیابت نوع۲، بسیار مهم است. حتی افراد سالم با پیروی از چنین رژیم غذایی می‌توانند از ابتلا به دیابت نوع ۲ دور بمانند. از طرفی مصرف داروهای کنترل قند و یا فشار خون، که رقیق‌کننده خون هستند، ویتامین K موجود در بدن را از بین می‌برند و با مصرف سبزیجات می‌توانید این نقص را جبران کرده و حتی کارآیی داروها را نیز بالا ببرید.

استفاده از حبوباتی چون لوبیا و عدس، بدن‌تان را در وضعیت بهتری قرار می‌دهد. در واقع حبوبات، چربی‌های دور شکم‌تان را کم کرده و فشار خون‌تان را در وضعیت بهتری قرار می‌دهد. همچنین مصرف نخود، کلسترول خون و انسولین بدن را به خوبی تنظیم می‌کند. درضمن باکتری‌های روده که در سلامت عمومی بدن نقش مهمی دارند، عاشق حبوباتی چون لوبیا و عدس هستند.

محققان می‌گویند، اگر می‌خواهید دیابت، به‌ویژه نوع۲، را به خوبی کنترل و درمان کنید، در کنار مصرف سبزیجات و حبوبات، حتما ورزش کنید. انجام دادن حرکات ورزشی از ۲۰ تا ۴۰ دقیقه در روز می‌تواند سلامت عمومی را بهبود بخشد و بیماری دیابت را کنترل کند.

منبع: شفا آنلاین

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس

مطلب پیشنهادی

چه عواملی در ابتلا به دیابت موثر می باشند؟

[ad_1] ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ۱۳:۲۱ یکی از بیماری هایی که امروزه افراد زیادی از آن …

دیدگاهتان را بنویسید

Copy Protected by
Chetan's WP-Copyprotect.