قالب وردپرس درنا توس

روش درست کردن اسپاگتی ویژه سبزیجات

درست کردن اسپاگتی ویژه سبزیجات - روش درست کردن اسپاگتی ویژه سبزیجات

اسپاگتی را در بشقاب‌های جداگانه سرو کنید و سس سبزیجات را روی آنها بکشید. برای پیشگیری از تغییر طعم روغن زیتون یا سبزیجات، از قاشق‌های چوبی برای هم زدن و تفت دادن سس استفاده کنید. سرو این غذا با لیمو ترش تازه، طعم فوق‌العاده‌ای به آن می‌دهد. سبزیجات متنوع موجود در سس این اسپاگتی، حرارت زیادی نمی‌بینند.


غذایی گیاهی و عالی برای تمامی سنین

انواع اسپاگتی جزو غذاهای محبوب بچه‌ها محسوب می‌شوند و به‌همین دلیل هم می‌توان با سالم‌سازی آنها، کمک بزرگی به سالم‌تر کردن ذائقه کودکان و گنجاندن خوراکی‌های مغذی‌تر در برنامه غذایی آنها کرد.

اسپاگتی سبزیجات،‌ یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایتالیایی است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.
مواد لازم این غذای خوشمزه برای ۴ نفر شامل ۴۰۰گرم اسپاگتی، ۲۰۰ میلی‌لیتر روغن زیتون فرابکر، ۳ حبه سیر رنده‌شده، ۱ عدد فلفل قرمز خردشده یا یک‌چهارم قاشق مرباخوری پودر فلفل قرمز، یک فنجان ریحان ساطوری، یک فنجان جعفری ساطوری، یک فنجان نخودفرنگی پخته و نمک به میزان لازم می‌شود. طرز تهیه اسپاگتی با سس سبزیجات هم به این صورت است که ابتدا،‌ اسپاگتی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آب جوشی که کمی نمک و آبلیمو به آن اضافه شده است، بجوشانید. روغن زیتون را در تابه‌ای بریزید و بعد از گرم شدن، سیرهای رنده‌شده را حدود ۱ دقیقه در آن تفت بدهید. سپس فلفل قرمز یا پودر آن را هم حدود یک دقیقه داخل روغن زیتون تفت بدهید و حرارت زیر تابه را کم کنید. حالا، جعفری، ‌ریحان و نخودفرنگی را به سایر مواد بیفزایید و بعد از تفت مختصری، نمک را اضافه و شعله را خاموش کنید. اسپاگتی را در بشقاب‌های جداگانه سرو کنید و سس سبزیجات را روی آنها بکشید. برای پیشگیری از تغییر طعم روغن زیتون یا سبزیجات، از قاشق‌های چوبی برای هم زدن و تفت دادن سس استفاده کنید. سرو این غذا با لیمو ترش تازه، طعم فوق‌العاده‌ای به آن می‌دهد. سبزیجات متنوع موجود در سس این اسپاگتی، حرارت زیادی نمی‌بینند. به‌همین دلیل هم بسیاری از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های آنها از جمله ویتامین C این سبزی‌ها حفظ خواهند شد. اسپاگتی، جزو غلات است و اگر از نوع سبوس‌دار آن برای طبخ این غذا کمک بگیرید، هم فیبر غذایی بیشتری به بدنتان می‌رسانید و هم برای مدت زمان بیشتری سیر می‌مانید و هم باعث افزایش حرکات دودی روده و پیشگیری از ابتلا به یبوست در خودتان می‌شوید.

نکته: تزیین را با هرچه خودتان دوست دارید انجام دهید و نوش جان کنید.

لینک منبع

قالب وردپرس

همچنین بررسی کنید

آموزش درست کردن حلوا ی خوشمزه به روشی متفاوت

آموزش درست کردن حلوا ی خوشمزه به روشی متفاوت

آموزش درست کردن حلوا ی خوشمزه به روشی متفاوت   آموزش درست کردن حلوا ی …

پاسخ دهید

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.