یکشنبه , مرداد ۲۸ ۱۳۹۷
قالب وردپرس درنا توس
خانه / کسب و کار / مواردی که در استراتژی محتوا به ثبات نیاز دارند

مواردی که در استراتژی محتوا به ثبات نیاز دارند

[ad_1]

موفقیت در تولید محتوا به نوشتن یک مقاله‌ی عالی و ایجاد وقفه تا پیدا شدن سوژه‌ی بعدی محدود نمی‌شود و باید از یک برنامه‌ی منظم برای انتشار پیروی کند.

گاهی اوقات غیر قابل پیش‌بینی بودن امور، هیجان‌انگیز است. مانند زمانی که شخصی کار خوب شما را جبران می‌کند یا پاداش خوبی برای انجام وظایفتان در نظر گرفته می‌شود. اما غافل‌گیری در بهترین و بدترین شرایط کمی آزاردهنده است و به همین دلیل انسان‌ها تمایل بیشتری به حفظ ثبات دارند. ثبات مانند چسبی است که روابط را محکم در کنار هم نگه می‌دارد. بدون داشتن ثبات نمی‌توان مطمئن شد که آیا همکاران همیشه در جلسات مهم کاری، حامی شما هستند یا نه. یا اینکه آیا سرویس ایمیل، صورت‌حساب‌ها را به موقع تحویل می‌دهد یا خیر. زمانی که ثبات در رفتار شخصی مشاهده شود دیگران به او اعتماد می‌کنند و خیالشان از بابت او راحت می‌شود. درواقع متوجه می‌شوند که می‌توانند در زندگی شخصی و کاری به فرد مورد نظر اعتماد کنند. این موضوع در مورد بازاریابی محتوا نیز صدق می‌کند.

محتوای خود را با حفظ ثبات قدرت ببخشید

موفقیت در تولید محتوا تنها به نوشتن یک مقاله‌ی عالی و ایجاد وقفه تا پیدا شدن سوژه‌ی بعدی محدود نمی‌شود؛ بلکه باید روزها، هفته‌ها و حتی سال‌ها ادامه داشته باشد. برای جلب توجه مخاطب و برقراری ارتباط با او، محتوا باید در شرایط مناسب و در قالب مناسب، در اختیار مخاطبان مناسب قرار بگیرد. یک استراتژی پایدار مزایای زیادی برای کسب‌و‌کار دارد و اگر به آن پایبند نباشید، فرصت‌های دیده شدن و ارتباط با مخاطبان را از دست خواهید داد. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی بخش‌های از بازاریابی محتوا می‌پردازیم که نیاز به حفظ ثبات از سوی تولید کننده‌ی محتوا دارند.

content

۱- لحن بیان

موضوع محتوا مهم است اما نحوه‌ی بیان آن حیاتی است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ تیم مستقلی برای تولید محتوا دارند و وظایف آن بر عهده‌ی یک نفر نیست. اعضای تیم با توجه به موضوع مورد نظر شما مقاله می‌نویسند و بعد از کمی ویرایش از سوی افراد حرفه‌ای، آن را منتشر می‌کنند. در طول تمام این مراحل، دستورالعمل‌های یکپارچه‌ای باید برای حفظ ثبات در لحن بیان برند در نظر گرفته شود. نحوه‌ی نگارش محتوا باید از سوی همه‌ی افراد تیم یکسان باشد. بنابراین فایل‌های راهنما تولید کنید و لحن بیان برند را به‌عنوان یک رهبر برای کارمندان خود توضیح دهید. فراموش نکنید که فایل‌های راهنما باید کامل و جامع باشند. به‌عنوان مثال مشخص کنید آیا می‌خواهید مطالب خود را با لحن طنز بیان کنید یا از طریق مکالمه با مشتری‌ها ارتباط برقرار کنید؟

این عناصر به شما کمک می‌کنند که با اطمینان بیشتری از طریق محتوا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. اگر هنوز هم نمی‌دانید که می‌خواهید با چه لحنی با مشتری‌های خود صحبت کنید، دنبال نمونه کار باشید. در اینترنت جستجو کنید و مقاله‌ای که لحن بیان خوبی دارد، به‌عنوان نمونه کار در نظر بگیرید. سپس قوانین نگارشی را همراه با مثال در یک فایل راهنما بنویسید و آن را در اختیار تمام اعضای گروه قرار دهید.

۲- زمان‌بندی

آیا زمان‌بندی مناسبی برای چاپ مقاله‌های خود در نظر گرفته‌اید؟ بسیاری از بازاریابان برنامه‌ی خاصی برای زمان‌بندی انتشار محتوای خود در نظر نمی‌گیرند. به‌عنوان مثال از چاپ آخرین مقاله‌ی آن‌ها ۶ هفته گذشته است و هیچ عجله‌ای برای انتشار مقاله‌ی بعدی خود ندارند. در چنین شرایطی طبیعی است که برند نتواند رابطه‌ی پایداری با مخاطبان برقرار کند. تقویم ویرایشی (Editorial Calendar) راه حل چنین مشکلی است. این تقویم نه‌تنها کمک می‌کند که تمام اعضای تیم نسبت به کار خود پاسخگو باشند؛ بلکه مانند پایگاه داده‌ای برای ایده‌ها، کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی و… عمل می‌کند. تمام برنامه‌ریزی‌های آینده‌ی محتوا، تاریخ انتشار و موضوع مقالات مهم در این تقویم قید می‌شود. بنابراین اگر به این تقویم پایبند باشی،د هیچ موقع برای درگیر کردن مخاطبان با کمبود محتوا مواجه نخواهید شد.

content

۳- توزیع

این روزها تولید کردن محتوا به‌تنهایی شما را به جایی نمی‌رساند. درواقع اگر محتوای خود را به‌طور مداوم توزیع و ترویج نکنید، یعنی صرفا محتوا تولید کرده‌اید و هیچ کاری برای بازاریابی آن انجام نداده‌اید. برند برای اینکه بتواند محتوای خود را به گوش مخاطبان برساند و با آن‌ها تعامل داشته باشد، باید محتوای خود را به‌طور فعال تقویت کند. ساختن و اجرا کردن یک برنامه‌ی تولید و توزیع محتوا، این فرآیند را به‌شدت بهبود می‌بخشد. برنامه‌های زیادی وجود دارند که به شما می‌کنند محتوای خود را در ساعات مشخص منتشر کنید.

۴- اندازه‌گیری

تنها راه اطمینان از تأثیر محتوا این است که برای خودتان اهداف کوتاه‌مدت در نظر بگیرید و سپس با استفاده از ابزارهای مناسب اندازه‌گیری ببینید توانسته‌اید به هدف مورد نظر برسید یا خیر. ابزارهای زیادی برای بازاریابی محتوا وجود دارند که به شما کمک می‌کنند عملکرد خود را بسنجید. تنوع این ابزارها بسیار زیاد است و همین موضوع مزایا و معایب آن را چند برابر می‌کند. داشتن حق انتخاب برای استفاده از بهترین ابزار از جمله مزیت‌های این موضوع به شمار می‌رود. اما از طرف دیگر، استفاده‌ی همزمان از چند ابزار باعث سردرگمی و پایین آمدن میزان بهره‌وری می‌شود.

زمانی که اهداف و معیارهای استراتژی خود را پیدا کردید، به آن‌ها پایبند باشید و از ابزارهای مناسب برای به حداقل رساندن میزان گمراهی استفاده کنید. اگر می‌بینید روشی که انتخاب کرده‌اید جواب نمی‌دهد، استراتژی خود را به‌روزرسانی کنید و تغییرات آن را زیر نظر داشته باشید. به این ترتیب دیگر عناصر استراتژی با یکدیگر متناقض نخواهند بود.

گاهی اوقات متخصصان تولید محتوا ترجیح می‌دهند که از روش‌های ترکیبی برای ارائه‌ی محتوای خود استفاده کنند. انجام چنین کاری هیچ ایرادی ندارد و تنها نکته‌ای که باید رعایت شود، حفظ ثبات استراتژی تولید محتوا است. یک قاعده‌ی سریع و قابل پیش‌بینی را دنبال کنید تا نه‌تنها کیفیت محتوای خود را بهبود دهید، بلکه تأثیر آن را روی روند کاری خود متوجه شوید.

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

همکاری در فروش و انواع مختلف آن

[ad_1] صاحبان کسب و کار همواره دغدغه‌ی فروش محصولات‌شان را دارند. چرا که بدون فروش …

جوینت ونچر (سرمایه گذاری مشترک) و ۷ اصل برای راه‌اندازی نمونه موفق آن

[ad_1] جوینت ونچر (joint venture) که از آن با نام سرمایه‌گذاری مشترک یا مشارکت انتفاعی …

تأثیر بک لینک ها در معرفی یک برند در فضای مجازی و بازاریابی آنلاین

[ad_1] وقتی وب‌سایتی برای یک برند طراحی و پیاده‌سازی می‌شود، تلاش صاحبان و مدیران آن …

۵۰ استارتاپی که در سال ۲۰۱۸ مثل بمب صدا خواهند کرد

[ad_1] در آغاز سال ۲۰۱۸ هستیم و طبق معمول، کارشناسان درباره‌ی انواع استارتاپ ها و …

بازاریابی محصول و اصول پیاده‌سازی آن در استارتاپ‌ها

[ad_1] تعریف بازاریابی محصول چیست؟ کاربرد بازاریابی محصول برای شرکت‌ها و تفاوت آن با مدیریت …

۱۶ مسئله‌ای که کارمندان را در محیط‌های کاری آزرده می‌کند

[ad_1] مدیریت یک کسب‌وکار موفق، قبل از هر چیز با شناخت نیازها و خواسته‌های کارکنان …

تبلیغات در تلگرام؛ انواع تبلیغات تلگرامی و اصول به ‌کارگیری آنها

[ad_1] حتما تابه‌حال از موج عظیم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا باخبر شده‌اید، …

بلاک چین چیست و فناوری آن چه کاربردی در جهان دارد؟

[ad_1] ارزهای رمزپایه مانند بیت‌کوین شاید هنوز جایگاه ارزهای رایج را به‌دست نیاورده باشند؛ اما …

نحوه خرید بیت کوین چگونه است؟

[ad_1] تب خرید بیت کوین همه را گرفته است. اما نحوه خرید بیت کوین چگونه …

استراتژی شرکت آدیداس چیست و برای تغییر زندگی مردم چه راهبردهایی دارد؟

[ad_1] برند نام‌آشنای آدیداس که سال‌هاست در حوزه ورزش فعالیت می‌کند،‌ تقریبا توانسته بخش عظیمی …

معرفی هرم مدیریت و سطوح سازنده آن

[ad_1] در هر سازمان، سطوح مختلفی از موقعیت‌های مدیریتی به صورت سلسله‌مراتبی وجود دارد. هر …

برند چیست؛ بررسی عناصر تشکیل‌دهنده‌ برند و ویژگی‌های آن

[ad_1] در دنیای امروز، برندسازی یا برندینگ به یکی از مهم‌ترین جوانب استراتژی کسب‌وکار تبدیل …

سرمایه‌گذاری در بازار سهام چه دستاوردهایی برای یک رهبر دارد؟

[ad_1] همه فکر می‌کنند که سرمایه‌گذاران موفق، افرادی با دانش بالای اقتصادی هستند؛ یعنی همه …

چگونه مشتری را قانع کنیم؟ ۱۵ قدم برای متقاعدسازی مشتری

[ad_1] شاید سؤال بنیادینِ بسیاری از فروشندگان و نیروهای فروش شرکت‌ها این باشد که چگونه …

توانمندسازی منابع انسانی با ۱۰ اصلی که باید در هر سازمانی اجرا شود

[ad_1] دوره‌ی نگاه از بالا به پایین و فعالیت‌های رباتی کارمندان در شرکت‌ها گذشته است. …

مهمترین وظایف مدیرعامل چیست؟

[ad_1] بینش راهبردی از مهم‌ترین وظایف مدیرعامل است. مدیرعاملان، بسته به اینکه سازمان و شرکتی …

استراتژی اقیانوس آبی چیست و چه کاربردی در مدیریت شما دارد؟

[ad_1] تابه‌حال با خود فکر کرده‌اید چطور برخی از شرکت‌ها در مدت زمانی محدود به …

چگونه از طرز تفکر افراد بی پول فاصله بگیریم؟

[ad_1] بسیاری از مشکلات و شکست‌های زندگی ما، به علت بی‌پولی یا درآمد پایین به‌وجود …

تفاوت بازایابی و فروش چیست؟

[ad_1] در ادبیات کسب‌وکار، فروش به تبادل محصولات و خدمات در ازای پول گفته می‌شود، …

استارت آپ چیست؟

استارت آپ چیست؟

[ad_1] در حوزه کسب و کار ، کلمه استارت آپ را در چند سال اخیر …

آمازون تصمیم به ساخت سریال جدید ارباب حلقه ها گرفت

[ad_1] آمازون تصمیم به ساخت سریال جدید ارباب حلقه ها گرفت. شرکت آمازون با شرکت …

چگونه به ترویج اخلاق در سازمان کمک کنیم؟

[ad_1] این‌روزها زیاد درباره‌ی رفتارهای غیراخلاقی سازمان‌های مختلف و رهبران‌شان می‌خوانیم و می‌شنویم؛ سازمان‌هایی که …

استرس شغلی مدیران و راه مقابله با آن

[ad_1] چه چیزی موجب موفقیت یا شکست می‌شود؟ اراده و پشتکار عوامل مهمی هستند، اما …

سرنوشت یا اراده

[ad_1] سرنوشت، نتیجه گذشته است. اراده انسان، نتیجه زمان حال. وقتی به عقب نگاه می‌کنیم، …

۱۰ روش کاهش هزینه های کسب و کار بدون اخراج کارکنان

[ad_1] گاهی اوقات پیش‌بینی‌های شما در مورد کسب و کارتان درست از آب درنمی‌آید یا …

اولین مرکز تجاری آلمان در تهران افتتاح شد

[ad_1] اولین مرکز تجاری آلمان در تهران افتتاح شد. این مرکز به شرکت‌های آلمانی برای …

۲۰ شغل با بیشترین درآمد در شرکت گوگل

[ad_1] بیشترین حقوق‌ها در گوگل را چه کسانی دریافت می‌کنند؟ گوگل که حالا به عنوان …

چگونه یک شغل جدید ایجاد کنیم؟

[ad_1] شروع یک کسب و کار موفق نیازمند این است که شما ترس از دست …

انواع کسب و کارها: ۵ نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

[ad_1] کسب و کار دارای اشکال و اندازه‌های گوناگونی است؛ در این مقاله انواع کسب و …

آموزش مدیریت زمان

لینک منبع مطالب مشابه که به دنبال آن بودیدطرح‌ ریزی گفت‌ و گو؛ تکنیکی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

Copy Protected by
Chetan's WP-Copyprotect.