شنبه , خرداد ۵ ۱۳۹۷
قالب وردپرس درنا توس
خانه / اینترنت / ۷ نکته بازاریابی در شبکه های اجتماعی

۷ نکته بازاریابی در شبکه های اجتماعی

[ad_1]

بازاریابی در شبکه های اجتماعی کار سختی نیست ولی دقت و کمی مهارت احتیاج دارد. اینکه چگونه در شبکه های اجتماعی بازاریابی کنیم؟ چگونه از شبکه های اجتمای در کسب و کار خود استفاده کنیم. چگونه از شبکه های اجتماعی نهایت استفاده را در بازاریابی ببریم؟ اول باید دانست که شبکه های اجتماعی مجانی نیستند. ثانیا نتایج فوری در بر ندارند. و ثالثا اگر محصول یا خدماتتان بد باشند، کاری برایتان انجام نمی دهند. ما در این مقاله می خواهیم ۷ نکته را برای استفاده ی موثر از شبکه های اجتماعی به شما ارائه کنیم.

۱اول حرف مشتری را گوش کنید و سپس پاسخگو باشید


بگذارید خاطره ای را برایتان تعریف کنیم. چند سال پیش بود که کرپن، متخصص شبکه های اجتماعی یه هتلی در لاس وگاس رفته بود. صف پذیرش این هتل خیلی طولانی بود. کپرن بهترین چیزی که به ذهنش رسید این بود که در توییتر با هشتگ “شکست” بنویسد که :”در هتل آریا ۴۵ دقیقه تو صف وایسادم. ارزشش رو نداره. “

به نظر شما آیا مسئولیت هتل آریا جوابی به او دادند؟ نه. در عوض مدتی بعد مدیر یک هتل به نام ریو در همان لاس وگاس با او همدلی کرده و  برای او نوشته بود که : “تجربه ی ناگواری است و امدیواریم دفعات بعدی به شما در لاس وگاس خوش بگذرد.” البته دیوید کپرن در ان سفر هال خود را عوض نکرد اما هتل ریو را در فیسبوک لایک کرد و این هتل را به دوستانش معرفی و پیشنهاد کرد.

او گفت که به نظرش این هتل آنقدر هم لوکس و عالی نیست اما حداقلش این است که به حرف شما گوش می دهند، با شما همدلی می کنند و به توییت شما پاسخ می دهند. او پیشنهاد می کند که شما هم بهتر است اینطور رفتار کنید، فارغ از اینکه مشغول چه کسب و کاری هستید. برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی باید تک تک این نکات را مد نظر داشته باشید.

۲به همه پاسخ بدهید


به نظر کپرن ۶ درصد برندها – اغلب بزرگترین آنها – در حال حاضر پاسخ مشتریان را در توییتر، فیسبوک و نظایر سایر شبکه های اجتماعی نمی دهند. در نتیجه اگر شما پاسخ مشتریانتان را بدهید نسبت به این برندها  مزیت رقابتی خواهید داشت (مثل هتل ریو). مثلا اگر مشتری از شما گله مند بود کامنت او را دیلیت نکنید، در عوض جلوی چشم همه به او پاسخ بدهید و بگویید که آماده هستید تا مشکل او را حل کنید. سپس به او خصوصی پیام بدهید تا مشکلش را حل کنید. شرکت ها مرتکب اشتباهات بزرگی می شوند.

 البته این مشکلات انقدر مهم نیستند که معذرت نخواستن مهم هستند. اگر کامنت شکایت مشتری را پا ک کنید دارید به او می گویید که تو برای ما مهم نیستی و دارید عملا او را ترغیب می کنید تا بر علیه شما هر جا که نشست حرف بزند. تنها کامنت هایی که باید پاک کنید کامنت هایی هستند که حاوی الفاظ رکیک بوده و یا از سر تعصب و دشمنی شخصی یا شما یا دیگران نوشته شده اند. این اصل برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی تقریبا فراگیر و البته بسیار تاثیر گذار است.

۳قصه پردازی کنید


اگر از شبکه های اجتماعی بیشتر از اینکه برای فروش محصولاتتان استفاده کنید برای بیان قصه های شخصی خود استفاده کنید قدرت بیشتری خواهند داشت. مثلا داستان زندگی و موفقیت خود را تعریف کنید، و بگویید که چگونه از صفر شروع کردید، خصوصیات رهبری خود را بیان کنید، تعریف کنید که چگونه به مشتریان کمک کرده اید تا از موانع عبور کنند. به کارمندان، محصولات یا مشتریانتان نگاه کنید و داستانی بسازید که مردم دوست داشته باشند راجع به آن حرف بزنند و سپس آن را برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. یا می توانید از وبینارها، کتاب های الکترونیکی و اوراق سفید استفاده کنید. تنها راه که بهتر از داستانسرایی است ترغیب مشتریان به بیان داستان های خودشان است.

۴خودتان باشید و بزرگ تر از خودتان نشان ندهید


روراست، صادق و منطقی باشید. به مشتریان بگویید که کجا کسب و کار و یا زندگی می کنید، و کارتان به چه صورت است. از مشکلات خود تا جاییکه امکان پذیر است برای مشتریان خود در قالب پست های شبکه های اجتماعی صحبت کنید. مزیت ها و البته تفاوت های خود را به صورتی که خیلی اغراق آمیز نباشد باز گو کنید. پست های منظم و مقالاتی در رابطه با هداف و البته سبک کار خود برای مشتریان منتشر کنید . اجازه دهید ان ها هم با پلن ها و برنامه های شما تا جاییی که خطری استراتژی و پلن شما را تهدید نمی کند آشنا باشند.

۵با دقت و متفاوت تبلیغ کنید


شبکه های اجتماعی برای سرگرمی نیستند، از آنان می توان برای جذب مشتری و سرنخ استفاده نمود. مثلا در فیسبوک به جای اینکه در برابر میلیونها کاربر به تبلیغ بپردازید، کافی ست افراد مناسب را بر اساس شغل، علایق، سن و مکان زندگی شان انتخاب کنید. به جای تبلیغ برای یک میلیون نفر، بر تبلیغ برای ۱۰ نفر، ۱۰۰ نفر یا هزار نفر که معنی و مفهوم تبلیغ شما را میفهمند و یا به دنیال تبلیغات از این دست هستند تمرکز کنید تا نتایج بهتری کسب کنید. یکی دیگر از ترفندهای تبلیغ در شبکه های اجتماعی تبلیغات دهان به دهان است.

دوستان کسانی که برند شما را لایک کرده اند را لایک کنید، و وقتی آن افراد تبلیغ شما را دیدند لیستی از اسامی دوستانشان که که برند شما را لایک کرده اند را هم خواهند دید. ترفند های زیادی برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی وجود دارد که می تواند از هر یک به درستی استفاده کنید.

۶تخفیف دهید


اگر تخفیف ۱۰ درصدی بدهید، دارید بازاریابی می کنید؛ اگر تخفیف ۵۰ درصدی بدهید دارید ارزش از دست می دهید ولی اگر تحفیف ۱۰۰ درصدی بدهید دارید مشتریانتان را تا آخر عمر به خود وفادار می سازید.

محتویات خوب، وبینارها، مقالات آموزشی و اوراق سفید استفاده کنید. خواهید دید که مشتریان و کاربرانتان به خاطر اطلاعات مفیدی که به آنها ارائه داده اید از شما قدردان خواهند بود. مشترینتان افزایش خواهند یافت.

۷قدردان فالور های خود در شبکه های اجتماعی باشید


در پست های شبکه های اجتماعی مرتبا از مشتریان و شرکای خود تشکر کنید. ما به شما کاربران هاو کن یو توصیه می کنیم هر روز سه بار در پست ها قدردانی و تشکر خود را اعلام کنید هم برای روحیه ی خودتان خوب خواهد بود هم برای مشتریانتان.بدانید که با یاد کردن از مشتری ها و فالور های خود در شبکه های اجتماعی انگیزه آنان برای اشتراک گذاری مطالب شما برای سایر دوستان و آشنایان افزایش پیدا می کند.

Like

Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry

۲

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

بیت کوین چیست و چگونه آن را خریداری کنیم؟ (مفاهیم کلی بیت کوین)

[ad_1] بیت کوین چیست ؟ چگونه بیت کوین خریداری کنیم؟ بیت کوین چگونه کار می …

چگونه بر گوشی فرزندمان نظارت داشته باشیم؟َ

[ad_1] تبلیغات نظارت بر گوشی فزندان چگونه است؟ چگونه می توانیم با گوگل بر گوشی …

چگونه حجم مصرفی اینترنت را محدود کنیم

[ad_1] تبلیغات چگونه مصرف اینترنت را محدود کنیم؟ چگونه حجم مصرفی اینترنت را محدود کنیم؟ …

چگونه موضوعات پر طرفدار روز را برای سایت یا شبکه اجتماعی خود پیدا کنیم؟ (۸ ابزار )

[ad_1] چگونه موضوعات بروز و پر طرفدار دنیا را برای سایت یا شبکه اجتماعی خود …

چگونه با گوگل مپ کار کنیم؟ (آموزش گوگل مپ و نقشه گوگل)

[ad_1] آیا تا به حال با آموزش گوگل مپ  google maps رو به رو شده …

بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس برای اندروید

[ad_1] بهترین اپلیکیشن های ادیت عکس در اندروید و ios کدام نرم افزار های هستند؟ …

چگونه از گوگل کروم حرفه ای استفاده کنیم؟ (لیست کامل میانبر های گوگل کروم)

[ad_1] چگونه از گوگل کروم حرفه ای استفاده کنیم؟ کلید های میانبر گوگل کروم و …

افزونه فرم ساز فارسی برای وردپرس آسان

افزونه فرم ساز فارسی برای وردپرس آسان  برخی از امکانات افزونه فارسی فرم ساز پیشرفته …

چگونه در مرورگر اِج (Edge) جستجوی پیشفرض را به گوگل تغییر دهیم؟

[ad_1] مرورگر جدید مایکروسافت به نام اِج (Edge) به صورت پیشفرض برای جستجو در نوار …

چگونه یک کامپیوتر را اسمبل یا سرهم کنیم؟

[ad_1] کابلها را به صورت آویزان در فضای کیس رها نکنید. از بست های پلاستیکی …

چگونه امنیت مودم، روتر و شبکه وایرلس (Wireless) را افزایش دهیم؟

[ad_1] مودم و روتر را در جایی قرار دهید که افراد متفرقه به آن دسترسی …

چگونه مک آدرس (MAC address) کامپیوتر را پیدا کنیم؟

[ad_1] مک آدرس (MAC address) عددی است که هویت کارت شبکه نصب شده روی کامپیوتر …

چگونه آیفون (iPhone) گمشده خود را پیدا کنیم؟

[ad_1] همیشه بر روی iPhone خود پسورد داشته بشاید تا در صورت دزدیده شدن حداقل …

چگونه یک وبسایت بسازیم؟

[ad_1] با طراحی وبسایت های ساده شروع کنید. حتی اگر در ابتدا طراحی وبسات شما …

چگونه با گوشی موبایل از طریق وای فای به اینترنت کامپیوتر خود وصل شویم؟

[ad_1] اگر مودم ADSL شما تنها با استفاده از کابل به کامپیوتر وصل شده و …

چگونه تبلیغات اینترنتی وبسایت ها را از صفحه مرورگر حذف کنیم؟

[ad_1]  در صورتی که احساس می کنید عملکرد نرمال وبسایت ها مختل شده است می …

چگونه یک اکانت ایمیل در جیمیل (Gmail) بسازیم؟

[ad_1] ساخت اکانت ایمیل یا یک حساب کاربری در “جی میل” بسیار آسان است. این …

چگونه از هک شدن تلفن همراه جلوگیری کنیم؟

[ad_1] یک پسورد یا رمز عبور چهار رقمی و از آن بدتر انتخاب سال تاریخ …

چگونه با ویندوز ۱۰ کار کنیم؟

[ad_1] ویندوز ۱۰ قدرتمند ترین سیستم عاملی است که مایکروسافت تا کنون به بازار عرضه …

۱۶ راهکار برای حرفه ای تر کردن حساب کاربری لینکدین (LinkedIn)‌

[ad_1] لینکدین چیست و چگونه کار میکند؟ چطور میتوان از لینکدین برای معرفی حرفه و …

بدون فهمیدن شخص مورد نظر استوری های او را ببینیم

[ad_1] استوری اینستاگرام پست موقتی است که به مدت ۲۴ ساعت در قالب عکس یا …

چگونه از شر تبلیغات پاپ آپ خلاص شویم

[ad_1] قطعا در هر بار استفاده از سرویس اینترنت، تبلیغات پاپ آپ از هرجای صفحه …

۸ افزونه مهم کروم که هر کاربر حرفه‌ای باید استفاده کند

[ad_1] استفاده از گوگل کروم در کشور ما بسیار زیاد است. این مرورگر سبک و …

چگونه از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

[ad_1] توسعه کسب و کار به وسیله شبکه های اجتماعی و یا انجام کسب و …

آموزش ساخت حساب کاربری در توییتر

[ad_1] در مرحله اول اپلیکیشن توییتر را دانلود و نصب کنید. پس از این که …

چگونگی دانلود از یوتیوب (۴ روش سریع)

[ad_1] تبلیغات یوتیوب پر طرفدار ترین وب سایت دنیا پس از گوگل می باشد که …

ایمیل مارکتینگ چیست؟ (۱۷ تکنیک ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۱۷)

[ad_1] ایمیل مارکتینگ چیست؟ روش ها و تکنیک های ایمیل مارکتینگ چیست؟ چگونه از طریق ایمیل …

چگونه اکانت غیر فعال و حذف شده در اینستاگرام را برگردانیم ؟

چگونه اکانت غیر فعال و حذف شده در اینستاگرام را برگردانیم ؟       …

هشدار به صاحبان گوشی؛ هر برنامه‌ای را نصب نکنید

      آمارها گویای آن است که بیش از ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار …

چگونه عکس‌های پاک شده در گوشی اندرویدی را بازگردانیم؟

چگونه عکس‌های پاک شده در گوشی اندرویدی را بازگردانیم؟  حتما برایتان پیش آمده که به …

پاسخ دهید

Copy Protected by
Chetan's WP-Copyprotect.