نایاب

نمونه سوالات امتحانی -تحقیق-پاورپوینت- کتاب pdf

نایاب

نمونه سوالات امتحانی -تحقیق-پاورپوینت- کتاب pdf

[ad_1]

سالاد و خواص لوبیا چشم بلبی

لوبیا چشم بلبلی را پخته سپس در آبکش بریزید. پیازچه را کاملا خرد کرده و فلفل دلمه و گوجه فرنگی را شسته و با پوست خرد کنید.آوو کادو را پوست گرفته و ریز کنید.برگ های ریحان را بخوبی خرد کنید

  1. مواد مورد نیاز سالاد لوبیا چشم بلبلی:
  2. ۴۵۰ گرم لوبیا چشم بلبلی
  3. یک فنجان و نیم ذرت کنسرو شده
  4. نصف فنجان پیازچه خرد شده
  5. دو عدد فلفل دلمه سبز
  6. سه عدد گوجه فرنگی
  7. یک عدد آوو کادو
  8. نصف فنجان گشنیز
  9. یک چهارم فنجان برگ ریحان
  10. دو قاشق مرباخوری لیموترش
  11. یک قاشق مرباخوری روغن زیتون
  12. نصف قاشق مرباخوری شکر
  13. نمک و فلفل به میزان دلخواه

طرز تهیه سالاد لوبیا چشم بلبلی:

لوبیا چشم بلبلی را پخته سپس در آبکش بریزید. پیازچه را کاملا خرد کرده و فلفل دلمه و گوجه فرنگی را شسته و با پوست خرد کنید.آوو کادو را پوست گرفته و ریز کنید.برگ های ریحان را بخوبی خرد کنید.سپس تمام مواد را با هم بخوبی مخلوط کنید و شکر و نمک و فلفل را آسیاب کرده و آبلیمو را به آن بیفزایید و به سالاد اضافه کرده، فورا میل کنید.

 

خواص لوبیا چشم بلبی:

در چین از لوبیای چشم بلبلی گونه V.sinensis به عنوان تونیک، مقوی تسکین دهندهٔ تشنگی استفاده می‌شود و معتقدند که برای اسهال نافع است و از تکرار ادرار جلوگیری می‌کند. خاکستر غلاف ان را داخل چای، خوب مخلوط و دم کرده و برای تحریک درد زایمان به زنان می‌دهند. از عصارهٔ ساقه و برگ آن که گرم شود به صورت قطره برای بسکین درد گوش مصرف می‌شود. برگ‌های خشک آن را به صورت گرد در آورده و مخلوط با زاج سفید روی پستان می‌گذارند با از ترشح شیر در پستان جلو گیری شود. لوبیا چشم بلبلی نفاخ است ولی کمتر از سایر اقسام لوبی‌ها.

در هندوستان از دانهٔ لوبیا چشم بلبلی به عنوان مدر و برای تقویت معده استفاده می‌شود و پخته و اب پز ان را می خودند و معتقدند ضمن این که غذای خوبی است برای از بین بردن کرم معده نیز مفید است.
سوران/ویکیپدیا

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *