نایاب

نمونه سوالات امتحانی -تحقیق-پاورپوینت- کتاب pdf

نایاب

نمونه سوالات امتحانی -تحقیق-پاورپوینت- کتاب pdf

[ad_1]

یک پسورد یا رمز عبور چهار رقمی و از آن بدتر انتخاب سال تاریخ تولد خودتان یا نزدیکان نه تنها انتخاب های غلط بلکه با آگاهی از توان رزمگشایی هکر ها، احمقانه هستند. در پی هک شدن گسترده گوشی های همراه افراد مشهور هالیوودی، توسط شرکت اپل اعلام شد که بسیاری از پسورد های انتخابی توسط این افراد به قدری ساده بوده اند که هک نشدن گوشی آنها اجتناب ناپذیر بوده است.
پسورد ها یا رمز های عبور خود را هرگز با کسی درمیان نگذارید. ممکن است بی توجه رمز عبور خود را به فردی بدهید تا شاید به شما برای انجام کاری با گوشی همراه کمک کند. حتی آشنایی آن فرد با نحوه انتخاب رمز های عبور شما می تواند بسیار خطرناک باشد. به امکان ورود به ایمیل شخصی و حساب بانکی بدون نیاز به دسترسی به گوشی و تنها با حدس درست رمز های احتمالی، فکر کنید. برای ساخت یک رمز عبور مقاوم به نکات زیر توجه کنید:
 

  • عدم استفاده از اطلاعات قابل پیشبینی مانند تاریخ تولد، نام کودک، شماره شناسنامه، شماره موبایل، اعداد و حروف متوالی و …
  • هرچه طولانی تر بهتر. حداقل ۸ حرف و نه کمتر.
  • ترکیب حروف بزرگ و کوچک.
  • اضافه کردن فاصله در میان حروف.
  • اضافه کردن اعداد در میان حروف.
  • اضافه کردن علائم نگارشی و نشانه های موجود در کیبورد. (استفاده از بعضی علائم خاص ممکن است برای انتخاب رمز عبورامکانپذیر نباشد.)
  • ویژگی Autofill یا پرکردن خودکار فرم ها را در بخش تنظیمات مرورگر گوشی غیر فعال کنید. این ویژگی کمک می کند که به صورت خودکار تنها با یک کلیک، نام ها و رمز های عبور از پیش وارد شده بدون نیاز به تایپ دوباره پر شوند. رمز های عبور و نام های کاربری در گوشی ذخیره می شوند و دسترسی هکر را به این اطلاعات بسیار آسان خواهد کرد.

 
برای درک بهتر نکات مطرح شده به این وبسایت مراجعه کنید: howsecureismypassword.net. می توانید مشاهده کنید که تنها اضافه کردن یک حرف بیشتر به رمز عبور یا جایگزین کردن یک نشانه نگارشی، می تواند امکان هک شدن رمز عبور را برای مثال از یک روز به ۱ ماه و حتی بیشتر به ۴ سال افزایش دهد. (از رمز عبور واقعی خود استفاده نکنید و تنها از رمز عبوری مشابه برای تخمین مقاومت رمز عبور در برابر هک استفاده کنید )
 

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *