نایاب

نمونه سوالات امتحانی -تحقیق-پاورپوینت- کتاب pdf

نایاب

نمونه سوالات امتحانی -تحقیق-پاورپوینت- کتاب pdf

[ad_1]

  • بعد از درگذشت اکبرخان این پارک به دخترش به ارث می رسد که بعد از سال ها و بدهی هایی که داشته اند این باغ در دوره پهلوی به ازای بدهی های مالیاتی که داشته اند به دولت واگذار می شود که در حال حاضر این باغ عمومی می باشد.

 

یکی از مکان تفریحی رشت پارک یا باغ محتشم می باشد.این باغ که قدمت طولانی دارد و به دوران سلطنت ناصرالدین شاه قاجار می‌رسد.این مکان تفریحی دو منظوره مکانیزه و باغ می‌باشد.

اگر مختصر توضیحی از قدمت این پارک بازگو کنیم ,باید گفت که بانی اصلی این پارک اکبر خان بیگلربیگی بوده است که در یکی از مالکان و متمولان طراز اول ایران در عصر ناصری و اجاره دار گمرکات شمال ایران بوده است.اگر در حال حاظر به این پارک رفته اید شاهد درختان بزرگ و سرسبز می باشد که این درختان  تحت نظارت شخص اکبر خان صورت پذیرفته است.

یکی دیگر از دیدنی های رشت و باغ محتشم عمارت کلاه فرنگی است،این عمارت زیبا که برای تابستان ساخته شده است .عمارت کلاه فرنگی که از بیرون ساختمان سه طبقه نشان می دهد,اما چهار طبقه می باشد .این عمارت که از  آجر، چوب و گچ ساخته شده است . طبقات اول و دوم هر یک دارای دو اتاق می باشد, که این اتاق دارای پنحره هایی برای تهویه هوا می باشد که در تابستان از انها استفاده می شود.اتاق دیگر این عمارت هشت‌گوش است که دارای پنجره‌هایی است که رو به باغ باز می‌شود.

ir3247-7

عمارت کلاه فرنگی که در طبقه اول آن به صورت ایوان و در طبقه دوم به صورت بالکنی چوبی است.این عمارت دارای ۶۸ ستون است .در ساخت این ساختمان از سر شیرهایی چوبی استفاده شده است,زیرا این سرشیر ها که طول دارند باعث می شوند که زیرش برف و باران به داخل ساختمان جلوگیری کنند.

بعد از درگذشت اکبرخان این پارک به دخترش به ارث می رسد که بعد از سال ها و بدهی هایی که داشته اند این باغ در دوره پهلوی به ازای بدهی های مالیاتی که داشته اند به دولت واگذار می شود که در حال حاضر این باغ عمومی می باشد.

در گذشته در انتهای این پارک رودخانه ای بود که برای ماهگیری از آن استفاده می کردند ,اما در حال حاظر به دلیل ریختن فاضلابهای شهری و بیمارستانی به درون آن آلوده و غیر قابل استفاده می‌باشد.

این پارک در ضلع جنوبی شهر رشت و در کنار رودخانه گوهر رود در خیابان حافظ قرار دارد.

از امکانات تفریحی این پارک :زمین بازی کودکان، زمین های ورزش، نمازخانه، سرویس بهداشتی و مبلمان پارکی، وسایل ورزشی همگانی، کانون پرورش فکری کودکان….

تصاویری از پارک محتشم

ir3247-1ir3247-3ir3247-5

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *