نایاب

نمونه سوالات امتحانی -تحقیق-پاورپوینت- کتاب pdf

قیمت نهایی : تومان۰
نایاب

نمونه سوالات امتحانی -تحقیق-پاورپوینت- کتاب pdf

قیمت نهایی : تومان۰

کتاب آموزش رمل و روش آن

 

کتاب آموزش رمل و روش آن

رمل چیست وچه استفاده هایی از آن می شود؟

رمل به معنای ریگ یا ماسه است. منابع قدیمی درباره این علم میگویند که این علم معجزه ۷ تن از انبیاء عظام به این شرح حضرت آدم،شیث، ادریس، لقمان ، شعیا و ارمیا و دانیال نبی بوده است درباره پیدایش علم رمل و علت مشهور شدن آن به رمل داستانهای زیادی وجود دارد.

در برخی از کتابها علم رمل را معجزه حضرت آدم می نامند علت آن هم این است که حضرت آدم خواست از احوال فرزندان خود آگاه و مطلع شود و از خداوند درخواست یاری نمود در اجابت درخواست او حضرت جبرائیل فرود آمد و نقطه رمل را که اصل و اساس این علم است را فرو آورد او چهار انگشت خود را به صورت عمودی در ماسه فرو برد که شکل چهار نقطه عمودی درماسه پدیدار شد به این صورت و شکل “طریق” پدیدار گشت.

بیان جایگاه علم رمل در اسلام

این علم از جمله علوم صحیحه بوده و دردین مقدّس اسلام با آن مخالفتی نشده تا آن جاییکه شخص رمّال نقطه وخط را مؤثّرحقیقی نداند بلکه خداوند متعال را حکیم و دانای مطلق بداند و اینگونه تصّور بکندکه نقطه و خط به اذن خدای متعال میتوانند مؤثّر باشند و لاغیر. و امّا دراین باره مولای متّقیان امام علی(ع) فرموده است :

(الم تران ا لله جل ثنائه افاض علی ادریس علماً مرملاًّ و الهمه علم النقاط بفضله و اوحی الیه کل ما کان مشکلاً)

نیز صاحب نفحات از ابن عباس و او از پیامبرمکرّم اسلام(ص)نقل فرموده(کان نبی من الانبیاء یخط بخط الرمل فمن وافق خطه،فقد اصاب الحدیث)همانگونه که می بینیم دراین دو حدیث ارزشمندامام علی (ع) و حضرت محمد(ص) این علم را معجزه حضرت ادریس دانسته و آن را الهام از طرف خدای متعال میدانند.

ناگفته نماند که بسیاری از علماء بزرگوار و حضرات مراجع عالیقدر تقلید ما چه در قدیم و جدید با این علم آشنا بوده و ازآن استفاده کرده و می کنند، منتهی بدلایلی کاملاً موجه مایل نیستند که در سطح جامعه با این عنوان معرفی شوند.

روش استخراج جواب سوالات در رمل

روش کار در این علم به این صورت است که ابتدا رمال سوال سائل را میپرسد، سپس به نیت سوال او بوسیله قرعه رمل و یا نقطه ریزی ۱۶ شکل از اشکال رمل را تشکیل میدهد و در مرحله بعد بکمک منسوبات هر شکل جواب شخص را استخراج میکند. منسوبات یعنی اینکه هر شکلی را سمبل و نماینده چیزی قرار داده انداز هر نظر که شما فکر کنید، مثلاً برای استخراج شکل و قیافه دزد در این علم با مراجعه به خانه مربوط به سوال دزدی و مشاهده شکل مربوطه و اینکه از نظر جنسیت و قیافه به چه صنفی از مردم تعلق دارد شکل و قیافه سارق استخراج میشود.

معرفی کتاب طریق الرمل کشوری

کتاب طریق الرمل کشوری یکی از بهترین و کمیاب ترین کتابها در مورد آموزش علم رمل و علوم غریبه میباشد که با زبانی شیوا به آموزش کامل علم رمل میپردازد. اگر قصد ورود به این عرصه را دارید پیشنهاد میشود این کتاب را به هیچ عنوان از دست ندهید تا با کلیه رموز آشنا شوید.

 

نوع فایل: pdf

حجم: ۴.۲ مگابایت

تعداد ۲۰۰ صفحه

برای دانلود کتاب کلیک نمایید

 

امید واریم از این مطلب از سری مطالب

آموزشی سایت نایاب بهره کافی را برده

باشید

www.nayab1.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.